25 СенВ Лиссабоне состоялась ежегодная Конференция Консорциума исследователей высшего образования (CHER 28th Annual Conference)


Дата: 25.09.2015

1 из 3. Олег, Дарья, Дмитрий2 из 3. Исак Давидович Фрумин и Олег Лешуков3 из 3. Фото 1 (JPG, 2,2 Мб)Фото 2 (JPG, 1,54 Мб)Фото 3 (JPG, 2,03 Мб)

28-я Конференция Консорциума исследователей высшего образования (The Annual Conference of The Consortium of higher education Researchers / CHER 28th Annual Conference) проходила 7 − 9 сентября в столице Португалии  под лозунгом «Global Challenges, National Initiatives, and Institutional Responses – The Transformation of Higher Education». В этом году повестка форума включала обсуждение и осмысление вопросов трансформаций, которые испытывает высшее образование в последнее время: как вузы справляются с растущими глобальными вызовами; каковы эти вызовы и каковы взаимосвязи различных аспектов происходящих изменений.  

Рекордное количество докладов − три от одной организации − представила на этой престижнейшей европейской конференции Высшая школой экономики. Среди докладчиков − директор Института Институциональных исследований М. Юдкевич, научный руководитель Инобра И. Фрумин, сотрудники ПУЛ «Развитие университетов» Инобра О. Лешуков, Д. Семенов, Д. Платонова.

Исак Давидович участвовал в дискуссиях в рамках панели «HIGH PARTICIPATION SYSTEMS OF HIGHER EDUCATION: DISENTANGLING THE GENERIC AND THE PARTICULAR OF SYSTEM DYNAMICS WHEN PARTICIPATION APPROACHES UNIVERSALITY».

Олег, Дмитрий и Дарья выступили с докладом «How do regional contexts share higher education system (case of Russia).

Abstract

The paper explores the relation between the competition between higher education institutions (HEIs) and efficiency of higher education systems taking the evidence from the regions of Russian Federation. Using data envelopment analysis (DEA) we investigate the efficiency of higher education systems in the regions and juxtaposes the results with the higher education competition levels in them. The analysis finds that within the overall sample the correlation is positive, but not striking. Yet, the extent of completion is connected with the efficiency of the regional sets of HEIs more in the regions that are less developed socio-economically. These findings refer to the issues of higher education policy-making targeted at managing the competition and performance, and the discussions about the local contexts that influence efficiency. 

 Презентация доклада 

Полная программа конференции

Обсуждение закрыто.